Projectes interdisciplinaris amb l’educació artística, una opció d’èxit

Projectes interdisciplinaris amb l’educació artística, una opció d’èxit

Desena conversa pedagògica: dijous, 17 de gener de 2013, de les 18.00 h a les 19.30 h, a la sala de plens del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202-226, Barcelona).

L’educació artística és una eina bàsica per a la formació integral de les persones, ja que la competència artística facilita l’expressió, la comunicació, la percepció, la representació… En aquesta conversa es parlarà de l’educació de les arts al voltant de la interdisciplinarietat; de l’educació artística com a articuladora d’àrees de coneixement als centres educatius, tant a primària com a secundària.

Iniciarà la conversa: Marta Jiménez Albiol, membre de la comissió d’educació del Col·legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors de Dibuix de Catalunya (COLBACAT).

Formulari d’inscripció

Per a més informació podeu posar-vos en contacte amb el Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Infantil i Primària i amb el Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Secundària (tel. 94 400 69 00, ext. 3446 i 3733).

Scrabble Escolar en català

El dijous 16 de febrer, de 13.00h a 14.00h, al Centre de Recursos Pedagògics d’ Esplugues de Llobregat (C. Cedres, 38, 2n pis), es realitzarà la presentació de l’Scrabble Escolar* en català, a càrrec del grup gestor de les diverses accions i activitats  (campionats i torneigs, presentacions i tallers) orientades a difondre l’ús d’aquest joc de paraules a les escoles.

Entenem que  jugar a l’Scrabble és una activitat que, a més d’ésser divertida, és integradora, facilita les interrelacions i contactes socials. És, doncs, una eina clau per a afavorir diverses àrees d’aprenentatge a part d’augmentar el nivell de vocabulari i l’ortogràfia, estimular l’interès per a les consultes als diccionaris i incrementar les habilitats per al càlcul mental i les habilitats espacials (d’orientació).

 

*L’Scrabble pertany als jocs de paraules creuades entre 2, 3 o 4 jugadors (en la modalitat que s’anomena clàssica). Consisteix en formar sobre un tauler de 15 per 15 caselles mots que es creuen entre ells, d’esquerra a dreta i de dalt avall. S’hi fan servir fitxes marcades amb una lletra i un número (el seu valor). L’objectiu és aconseguir la puntuació més gran possible, emprant les pròpies fitxes junt amb les del tauler. Això vol dir col·locar-les formant el mot que doni la puntuació més alta, tenint en compte els valors de les fitxes emprades junt amb els de les caselles amb premi del tauler.