Projectes interdisciplinaris amb l’educació artística, una opció d’èxit

Projectes interdisciplinaris amb l’educació artística, una opció d’èxit

Desena conversa pedagògica: dijous, 17 de gener de 2013, de les 18.00 h a les 19.30 h, a la sala de plens del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202-226, Barcelona).

L’educació artística és una eina bàsica per a la formació integral de les persones, ja que la competència artística facilita l’expressió, la comunicació, la percepció, la representació… En aquesta conversa es parlarà de l’educació de les arts al voltant de la interdisciplinarietat; de l’educació artística com a articuladora d’àrees de coneixement als centres educatius, tant a primària com a secundària.

Iniciarà la conversa: Marta Jiménez Albiol, membre de la comissió d’educació del Col·legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors de Dibuix de Catalunya (COLBACAT).

Formulari d’inscripció

Per a més informació podeu posar-vos en contacte amb el Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Infantil i Primària i amb el Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Secundària (tel. 94 400 69 00, ext. 3446 i 3733).

Concurs “Have Your Say”

 

“Have your say” (HYS) és un concurs de vídeo que forma part de la campanya mundial Energy Bits per al consum intel·ligent d’energia, adreçada principalment a joves i adolescents entre 14 i 18 anys. S’han de presentar enregistraments de màxim 3 minuts, on els alumnes tractin el tema de l’energia en el seu ampli espectre de possibilitats (renovables, estalvi, eficiència, transport sostenible, reciclatge, reutilització, etc.).

Cada centre pot presentar tants vídeos com vulgui. Per participar-hi, només cal penjar els vídeos produïts al canal Youtube d’Energy Bits. Els vídeos han de comptar amb un tutor que es faci responsable dels continguts inclosos en l’enregistrament. (+ Informació)

El lliurament de vídeos és el 15 de març del 2013. Trobareu més informació sobre el concurs a la pàgina ww.ebitsvideo.com.

El cesire*.aulatec del Departament d’Ensenyament col·labora amb TV3 en l’organització d’unes sessions informatives per al professorat que estigui interessat a fer vídeos, especialment per al concurs internacional de vídeo per a escoles “Have Your Say”

 

Visita a l’escola Garbí

Els coordinadors TAC dels centres educatius de primària i secundària dels centres d’Esplugues i de Sant Just Desvern, en el marc del seminari TAC del Pla de Formació de Zona del SE Baix Llobregat VIII, han visitat l’escola Garbí d’Esplugues de Llobregat per tal de conèixer el projecte iGarbí.

La visita ha permès veure l’inici de la incorporació de les tauletes sensibles amb els alumnes d’ESO al centre i el seu encaix en el Pla TAC del centre. Al llarg de la visita, el professorat ha pogut plantejar possibles dubtes en relació a l’ús del maquinari amb l’alumnat i el professorat, la gestió de la xarxa, les aplicacions i materials didàctics existents i la formació del professorat, entre d’altres.

Scrabble Escolar en català

El dijous 16 de febrer, de 13.00h a 14.00h, al Centre de Recursos Pedagògics d’ Esplugues de Llobregat (C. Cedres, 38, 2n pis), es realitzarà la presentació de l’Scrabble Escolar* en català, a càrrec del grup gestor de les diverses accions i activitats  (campionats i torneigs, presentacions i tallers) orientades a difondre l’ús d’aquest joc de paraules a les escoles.

Entenem que  jugar a l’Scrabble és una activitat que, a més d’ésser divertida, és integradora, facilita les interrelacions i contactes socials. És, doncs, una eina clau per a afavorir diverses àrees d’aprenentatge a part d’augmentar el nivell de vocabulari i l’ortogràfia, estimular l’interès per a les consultes als diccionaris i incrementar les habilitats per al càlcul mental i les habilitats espacials (d’orientació).

 

*L’Scrabble pertany als jocs de paraules creuades entre 2, 3 o 4 jugadors (en la modalitat que s’anomena clàssica). Consisteix en formar sobre un tauler de 15 per 15 caselles mots que es creuen entre ells, d’esquerra a dreta i de dalt avall. S’hi fan servir fitxes marcades amb una lletra i un número (el seu valor). L’objectiu és aconseguir la puntuació més gran possible, emprant les pròpies fitxes junt amb les del tauler. Això vol dir col·locar-les formant el mot que doni la puntuació més alta, tenint en compte els valors de les fitxes emprades junt amb els de les caselles amb premi del tauler.